Aktiviteter och mål för 2016.

Planerade Aktiviteter

1. Vargspårning med Sone Persson 21/2
  2. Kretsstämma. Kent Backeby visar bilder. 22/3
  3. Länsstämma vid Gläntans kursgård 23/4 09.30. (Anmälan)
  4. Blomstervandring. Plats och tid kommer senare.
  5. Fåglar vid sässman sam arr BFK.
  6. H. Lidman sällskapets vårvandring. 21/5 11.00 S Torget.
  7. Naturnatten. Sam arr med Rättvikskretsen 5/6.
  8. Slåtter i Vittsjön i augusti. Samarrangemang
  9. Handla miljövänligt v.40: Utställning på Bibliotek och informera   i matbutiker etc.
  10. Ev. föreläsning om mat i oktober. v 40.

Vi kommer inte att annonsera i lokaltidningar under 2016, vi hänvisar till hemsida, facebook och affischering vid Ica Edsbyn och Ica Alfta. Detta beror helt på ekonomin i föreningen.

Vi vill jobba mer aktivt både på bredden och på djupet. Vi vill ha fler aktiva och fler deltagare på våra aktiviteter. Våra aktiviteter är öppna för alla och kostnadsfria. Alla medlemmar är förstås även välkomna på våra styrelsemöten (normalt ca var fjärde vecka). I övrigt arbetar vi med aktuella frågor kring natur och miljö. Vi bevakar t.ex. frågor kring vindkraft, kommunens miljöarbete och exploatering/avverkningar i skyddsvärda områden m.m.
    Vi har en representant i styrgruppen för Biosfärkandidat Voxnadalen.

Vi svarar vid behov på remisser och liknande. Vi ordnar aktiviteter löpande. Vi fortsätter vårt samarbete med Studiefrämjandet och Dalarnas kretsar för att hitta olika samarbeten och kontaktvägar.

Vi kan arbeta mer i form studiecirklar. Klimat, vindkraft, rovdjur och Signalarter är exempel på teman vi kan jobba med.

Vi vill utveckla oss vad gäller barn- och familjeverksamhet. Vi söker ledare för Natursnokarna.
    Vi fortsätter jobba mer med giftfri miljö och miljösmart konsumtion. Operation giftfri förskola vill vi jobba mer med.